Saturday, August 14, 2010

Masalah itu menyusahkan ke ?

Masalah memang sentiasa ada dimana2
Ada yang benci, geram mahupun suka
Tapi lebih banyak orang berduka pastinya
Sehingga tekanan menerkam sang jiwa

Duit kering kadang2 jadi masalah utama
Nak sesuatu tapi tak kesampain jua
Semua orang ada tapi tidak pada kita
Ingin berusaha tapi tiada yang bersama

Kadang berdiam diri itu adalah baik kiranya
Tapi memakan perasaan yang bergolak rasa
Buat menyirap darah hingga nak jadi gila
Ingin berubah namun siapa peduli ini semua

Bagi ku buat donno sekejab je hilang tu semua
Masalah yang berlambak ku biarkan begitu saja
Peliknya, ia selalu menghantui aku bila gembira
Buat aku monyok kembali bermuka masam mencuka

Aku lemah sangat2 hadapi ni semua sendiri
Adakah mereka juga seperti yang kualami
Sebenarnya aku boleh selesaikan semua ini
Tapi akhir2 ini, mengapa aku semakin hilang diri 

No comments: