Wednesday, November 20, 2013

Terlalu lama memendam.

Akhirnya bersua kembali, walau hanya memerhati dari jauh. Lalu membuat kau sipu sipu sendiri. Tanpa kau tahu, Langkah kau terhenti.

Lama, sungguh lama tak kau lihat, dia yang dahulu kau mahu. Saat ini, fikiran kau samar. Kadang ingat kadang tidak. Namun kau tetap berani menanya khabar. Itu pun hanya dalam hati. Mungkin kau masih malu.

Sebenarnya kau ingin katakan

"Kau cantik hari ini"

Dan kau suka sekiranya dia tahu, mengenai perasan kau terhadapnya. Perasaan yang telah lama terpendam.

Dia yang kau mahu dulu, masih berdiri jauh dihadapan kau. Dan dia kelihatan lain sekali. Kelainan yang membuat hati kau terusik.

Dan kau suka sekiranya dia tahu. Mengenai jantung kau, yang deras berdegup kencang.

Entah ada angin apa, hari ini kau berasa luar biasa. Pada ketika dia berdiri di sana, kau tetap kaku melihatnya. Begitu juga dia.

Luar biasa aneh kau rasa hari ini. Entah mengapa aliran darah kau seperti berhenti, ketika kau menyambut tatapan matanya.

Namun itu semua tak pernah akan terjadi. Kerana dia tetap tidak tahu. Kau jauh takut mendekati. Hanya berbisik dalam hati tanpa bertindak apa-apa.

Akhirnya perasaan kau tenggelam lagi. Terpendam lebih dalam dari sebelumnya. Kerana dia telah pergi bersama seorang lelaki.

Bersama mereka juga, turut berjalan di antara mereka, seorang kanak-kanak yang comel. Terlihat mereka sungguh bahagia, berjalan seiringan sambil berpegangan tangan. Semoga mereka berbahagia.

No comments: