Saturday, December 26, 2009

Dosa

O Allah

Segala puji bagiMu
Hamba sujud kehadapMu
Dengan rasa takut ku 
Keampunan ku pohon dari Mu

Hamba mu ini begitu hina 
Selalu terleka dan terlupa
Bahwa aku sentiasa
Diperhatikan setiap masa

Alpha akan kenikmatan dunia
Menjadi lupa akan azab neraka
Ketika senang aku berfoya
Ketika susah aku meronta

Setiap saat ku lakukan dosa
Mohon diampunkan semua
Tak sanggup azab ku terima
Hancur badan hidup semula

Sengaja atau tidak tetap buat dosa
Aku bingung harus bagaimana
Untuk menang melawan si durjana
Selalu mengganggu dimana saja

Terimalah taubat ku ini
Aku tak mampu menunggu lagi
Setiap dosa dihimpun setiap hari
Aku takut ditimpa azab nanti

Berilah aku peluang satu lagi
Sebelum nafas ini terhenti
Akan ku perguna sepenuh hati
Melakukan amal soleh sehingga mati

No comments: