Saturday, December 19, 2009

Terima aku apa adanya

aku pergi sebentar saja
bukan bermaksud untuk menjauh
hanya butuh waktu sementara
tuk mengembalikan diriku yang rapuh

diriku hilang ntah kemana
tanpa tujuan yang kurasa
memikirkan banyak perkara
tuk aku bersedia hadapi semua

dalam fikiran hanya tuk dia
selalu hadir dalam mimpiku
ku tak tahu harus bagaimana
berkata jujur terhadap diriku

namun telah ku dapatkan jawapan
selama ini yang dia mahukan 
walau tidak bersua dan berdakapan
harap itu bs buat dia lalu makan

aku tak mahu menyusahkan lagi
seseorang yang amat kusayangi
dialah satu2nya berada dihati
tapi, harus ku lupakan semua ini

masa depan harus difikirkan
agar hidup tak tertekan
bersama aku hanya rekaan
tidak dapat dia rasa kenikmatan

dia segera membantah sekerasnya
segala apa yang ku luah padanya
dia tetap ingin bersama
pada diri ku yang tak sempurna

aku bersyukur kehadrat ILAHI
aku mempunyai kesempatan lagi
tuk bersama dia buat sekian kali
menjalani hidup yang kuingini

No comments: