Wednesday, June 9, 2010

Ceritaku kali ini

Ketika usiaku menjangkau 2 tahun, tidaklah ku dapat bayangkan bahwa aku akan ada seorang pasangan hidup di kemudian hari. Kini, saatnya ku rasai perasaan itu, juga tanpa ku sedari. Dia lebih muda dariku 2 tahun. Jika di imbau kembali ke masa dahulu, aku begitu jauh sekali dengan dia. Aku di sebelah lautan selat melaka dan dia pula di sebelah semenanjung 10 tahun dahulu. Semakin jauh kaki kami melangkah, semakin menjadi lebih dewasa dalam mencari titik pertemuan. Semua ini terjadi atas keizinan Allah Ta'ala. Aku bersyukur dengan segala apa yang telah berlaku dalam riwayat hidupku. Di suatu malam yang teramat sunyi, ku tertidur lalu termimpi. Aku sendiri, tiada yang menemani dalam sepi ini. Dalam mimpi, ku bebas lakukan apa sahaja. Dalam mimpi, ku sentiasa berduka walau ku bisa tertawa. Walhal, dalam dunia nyata juga ku begitu. Tiap detik, tiap minit, tiap hari ku di uji. Semua jalan yang ku lalui begitu banyak duri kehidupan hingga berdarah di dalam hati. Namun akhirnya, ku bisa tersenyum kembali saat dirinya ku temui :) Tak dapat ku gambarkan perasaan ku ini di sini. Hanya rasa suka yang teramat sekali dapat ku katakan dan membuatkan aku tersenyum bahagia hingga tertarik ke pipi. Dialah yang terbaik. Sesuai dengan permintaan hati. Ku akhiri catatan ku ini dengan senyuman puas tapi bermuka blur, kerana ku tak tahu mahu tulis apa lagi. Dan ku berharap hubungan ku bersamanya akan baik-baik sahaja. Mencapai ke tujuannya satu hari nanti, insyaAllah ^.<

No comments: