Wednesday, October 12, 2011

kisah hati 3

Semua memberi sangkaan yang pendek dengan pantas. Apa yang dibaca melalui apa yang saya karangkan. Coretan kecil pun turut menjadi isu. Isu yang menyangka bahawa semangat saya sudah punah jatuh tersembam ke bumi.

Sebetulnya, semangat itu tidak pernah terusik, atau melecet dari jiwa yang kasar ini. Sungguh telah lalui waktu yang tidak menyenangkan buah fikiran dari terus mencari solusi hati. Bagi saya yang serba kekurangan ini, hanya mampu bersedih buat satu hari.


Setelah satu hari cukup merajukkan hati hingga membanjiri bantal bucuk. Tiba giliran waktu untuk saya bergembira pula walau masih tersisa duka yang merimaskan itu. Harus senyum dengan tenang. Itulah cara saya. Kembali di landasan di mana selalunya saya berada. 


Bagini lah ciri-ciri saya yang sebenarnya...


Ady | Abang sulung | 24 | Tak cerewet tentang makanan | Suka diam dari berbalah | Nak kawan sila, tak nak kawan sudah | Sederhana | Biasa | Sensitif | Tenang lebih baik dari huruhara hadapi masalah | Marah bila perlu | Senyum bila sedih | Tapi, kalau nak nangis, tak mahu tahan-tahan :p |


Begitulah saya dalam hadapi jua sebarang masalah... Tetap tersenyum tenang dan biasakan diri hadapi dugaan dunia :)



No comments: