Saturday, September 10, 2011

Hati yang sia-sia

Sudah tahu walau hati mahu mencari tahu lagi. Bahawa tidak jujur rupanya kamu pada yang menghargai ini. Terima kasih untuk itu.

Setelah apa yang aku cuba, usaha, menunggu, menanti dan memberi. Cumalah ia seperti daun kamu tiup.

Buatku cumalah sakit. Telahpun diberitakan padaku sejak dulu, bahawa aku pasti akan sakit. Tapi aku tidak mengambil peduli sedikitpun... Kini, sakit sangat-sangat. Benar-benar sakit. 

Baik benar aku di buat begini. Baik sungguh derita ini datang menemani kini. Kalaulah tidak sekarang rasa ini tiba. Pasti aku terus mati dikemudian hari. 

Cukuplah. Terima kasih. Aku sudahi kalam hati. Tidak mahu hati yang menulis lagi. Biarkan jari yang kasar pula menjadi nakhoda bagi menulis sebuah kisah. Kisah sebuah 'Perjalanan yang Masih Jauh' 

No comments: