Tuesday, September 27, 2011

New post

Aku hela sepuas-puasnya nafas yang tertahan selama ini. Lega. Aku rasa seperti hari kemarin menjadi hari terakhirku bersama dengan tempat aku luahkan rasa hati ini. Blog. Jadi, kemanakah hala tuju aku selama ini?

Termenung

Seronok kita dapat memikirkan apa yang ada dalam fikiran tanpa sedar. Itu yang aku alami. Sambil duduk nongkrong di atas tembok setinggi peha. Sambil mendongak ke langit mencari kelibat bulan. 

Lamunan tak pernah terhenti. Memberi satu jawapan yang aku mahu cari. Namun pemberian jawapan masih tidak didapati, kerana masih belum ada yang terbukti. Kasih yang diberi, harap adanya sayang yang kembali.

Memahami

Mengisi hari dengan sibuknya urusan kerja. Sehari-hari tugasan menjadi utama. Tapi, tidak lupa juga mengasingkan waktu untuk lain juga. Apekah? hehe :D Adalah. Seperti tidur, makan, tidur lagi, makan balik dan kembali tidur :)

Mengenal dahulu sebelum dapat memahami. Seseorang yang dekat di hati dan masih samar jawapan yang akan diterima nanti. Imbauan kesan yang aku sahaja yang pasti tahu. Seseorang itu faham, tapi tidak pernah akan cuba aku beritahu. Betapa aku ini seorang yang jauh bermimpi.

Mungkin nanti

Ketika syarat menjadi erti, menyunguhkan maksud di hati. Begitu amat aku peduli dan sudi menerima aku dan dia juga, apa adanya. Dan ketika itulah, ragu ku akan jelas menerangkan bebanan di kepala selama ini dalam meyakinkan aku ini siapa sebenarnya kepada sang penjaga.

Saatnya aku berkata. Mungkin itu akan jadi akhirnya atau permulaan bahagia yang sempurna. Bagi aku yang masih sekarang ini, risau dan takut akan menjadi cerita mati yang dahulu, seandainya sekarang aku lontarkan segala yang jelas bagi memungkinkan kecewa menjadi maha besar menumpuk di hati yang menyayangi aku.

Harapan

Kejujuran itu pahit. Pahit itu juga ubat. Jadi, biarlah sepahit mana aku akan telan. Begitulah seharusnya bagi aku, seorang lelaki yang jujur tentang rasa hati bagi meneruskan langkah. Sebuah perjalanan yang aku anggap masih jauh untuk aku sampai ke tujuannya :|


No comments: