Tuesday, September 6, 2011

Kiok

K - Kau beri rasa yang berbeda
I - Ingin aku tahu itu apa?
O - Oh, apakah aku telah salah
K - Kerana telah mengartikannya itu cinta?

Tetapi hati aku selalu mengingatimu, tatkala lanjut di ingatan mengingati siapa penciptamu dan aku.

Ya Allah. Mohon dari hambamu yang kerdil ini, tuntunlah jiwaku ke arah kebaikan bagi diriku dalam membina sesuatu yang bahagia di kemudian hari. Dari hidupku sejak kecil hingga kini, aku mohon redhaMu dalam perjalanan hidupku, agar dipermudahkan segala apa yang aku impikan. Di setiap langkahku, dengan namaMu aku sentiasa dahulukan, agar hati ku tetap selalu damai menghitung hari dalam menjadi seorang hamba yang baik. Makbulkanlah permintaan hamba mu ini ya Allah.

Di setiap iringan doa, aku hayatinya hingga menusuk sebuah jarum ke hati. Memberi ruang agar lelehan air mata kesayuan, mudah mengalir seterusnya tercipta setulus doa penuh dengan pengharapan dari seorang hamba kepada pencipta yang Maha Agung.

Apa yang aku rasa sayang, cinta dan mengasihi sesama mahkluk di dunia, ku pohon agar ia tetap tersemat dan terpatri dahulu dengan rasa cinta dan sayangku padaMu ya Allah...

Di setiap nafasku hirup, telah banyak dosa aku perbuatkan. Baik dari kesedaran atau di luar kesadaran. Semua kesan ini memberi aku sebuah cairan. Cairan yang dapat meluruhkan tebalnya rasa ego dan hati yang telah menjadi kehitam-hitaman. Moga-moga, cairan ini dapat melunturkan warna hitam di hati agar ia dapat menjadi merah semula.

Aku akan berusaha dan terus berusaha menjadi yang lebih baik, kerana Allah SWT sentiasa bersamaku :)

No comments: