Tuesday, August 9, 2011

Sebenarnya adalah ...G...

Gerak hati membawa aku berjalan di awangan. Gemuruh awan menandakan hujan. Gelagat angin mengarakkan sang awan. Sehingga tiba di suatu tempat berhenti mendadak ingin meluahkan bebanan.

Girangnya aku menerima timbunan bebanan dari langit. Berkongsi kedinginan setelah perkenalan. Mungkin terlambat dia ku temui. Setelah aku berjumpa dengan tanggungjawab yang kini tidak aku pertanggungkan lagi. Disebabkan oleh kisah yang menduka citakan dahulu.

Kembali kepada gerhana dingin. Lupakan bahang yang telah berlalu. Bermulalah rasa kembali panas-panas kuku aku lalui bersama si panggilan singkatan. Kenal, tahu, dan gembira. Walau tidak pernah bersua. Dia akhirnya aku terjumpa. Sesuatu yang aku fikirkan sebagai insan yang tahu sudah merasa seksa. Bagaimana tidak terlupakan maksud menjadi lebih dewasa buat makhluk yang sedikit lemah dari yang berkata ini.

Kalaulah dia tahu selama ini banyak simpulan bendahara kata. Sesingkatnya aku mencuba menyambung di benaknya tentang apa yang ingin aku luahkan padanya. Kalaulah. Cuma kalaulah. Andainya aku cuma berharap, agar dia tahu walau sedikit. Tentang setadah perasaan suka yang aku ciptakan. Sungguh aku sedar, rasa itu tidak akan pernah menjadi sebuah kenyataan.

Adakah aku akan berjumpa insan seperti si panggilan singkatan ini lagi di muka dunia?

No comments: